جستجو در بیتفا
  • انواع مختلف ماینر بیت کوین
  • ماینرهای اسیک (Asic Miner) بیت کوین (آبان 1402)
  • ماینر‌ ریگ (Rig Miner) بیت کوین
  • عوامل تعیین کننده قیمت ماینر بیت کوین
  • سختی شبکه و قیمت ماینر بیت کوین
  • سایز و اندازه ماینر بیت کوین
  • شرکت و برند تولیدکننده ماینر بیت کوین 
  • آکبند یا کارکرده بودن ماینر بیت کوین
  • لیست قیمت پر سودترین ماینرهای بیت کوین (آبان 1402)
  • لیست قیمت ماینرهای خانگی بیت کوین (آبان 1402)
  • وضعیت استخراج ارز دیجیتال در ایران
  • دلیل ممنوعیت استخراج ارزدیجیتال در برخی کشورها
  • خرید ماینر بیت کوین در ایران صرفه خرید دارد؟
قیمت ماینر بیت کوین چقدر است؟

قیمت ماینر بیت کوین چقدر است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
۷ دقیقه
۴
۱,۹۹۳
توسط :
کامیار جعفریان

با پیشرفت روز افزون ارزهای دیجیتال در دنیا، مردم به فکر استخراج بیت کوین و آلت کوین‌ها افتاده‌اند تا از این طریق برای خود منبع درآمد دلاری ایجاد کنند. اولین قدم برای استخراج بیت کوین خرید ماینر است. اما آیا با خرید یک ماینر بیت کوین می‌توان اقدام به استخراج کرد؟ قیمت هر ماینر در بازار چقدر است؟ آیا انجام این کار صرفه اقتصادی دارد؟ کدام ماینرها مناسب انجام این کار هستند؟ در ادامه مقاله به پاسخ تمامی این سوالات پرداخته‌ایم.

 

انواع مختلف ماینر بیت کوین

به طور کلی ماینرها به دو دسته Asic miner و Rig miner تقسیم می‌شوند. هر دو مدل از ماینر‌ها مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند؛ اما به طور کلی ماینر‌های دسته اول طرفداران بیشتری توسط استخراج کنندگان دارد. از این رو قیمت ماینر بیت کوین نیز در مدل‌های مختلف متفاوت است.

 

ماینرهای اسیک (Asic Miner) بیت کوین (آبان 1402)

ماینرهای اسیک (Asic Miner) را جزو ماینرهای اصلی و پرتقاضا می‌شناسند. دلیل آن قدرت پردازش بالا و توانایی استخراج خوب از این دستگاه‌هاست. جالب است بدانید که Asic مخفف کلمه مدار‌های مجتمع با کاربرد خاص است. هدف از ساخت کلیه ماینرها استخراج بهینه‌تر بیت کوین است و به خودی خود یک هدف خاص محسوب می‌شود. ماینرهای اسیک (Asic Miner) از پردازنده‌ها و مدارهایی تشکیل شده است که ورودی (تراکنش‌ها) را دریافت کرده و خروجی (ثبت و تایید تراکنش‌ها) را ارائه می‌دهند.

این دسته از ماینرها مدل‌ها و قدرت‌های متفاوتی دارند و به براساس آن قیمتشان مشخص می‌شود. به طور مثال قیمت ماینر بیت کوین با قدرت پردازش 110 تراهش (110TH/s)، بالاتر از قیمت یک ماینر با قدرت پردازش 88تراهش (88TH/s) است. در جدول زیر لیست قیمتی محبوب‌ترین ماینر‌های اسیک در ایران قرار گرفته است.

وضعیت دستگاه

قیمت به تومان

نام ماینر

آکبند

 418.281.529

Antminer S19 Pro+ Hyd 198TH/s

آکبند

517.482.139

Antminer S19 XP Hyd 255TH/s

آکبند

418.281.529

Bitmain Antminer S19 Pro 110TH/s

آکبند

150.871.189

MicroBT Whatsminer M30S (88Th)

استوک

38.325.000

MicroBT Whatsminer M20S (68Th)

آکبند

39.900.000

MicroBT Whatsminer M32 (68Th)

استوک

30.000.000

 

MicroBT Whatsminer M32 (68Th)

استوک

22.000.000

MicroBT Whatsminer M21S (58Th)

 

ماینر‌ ریگ (Rig Miner) بیت کوین

ریگ ماینر‌ها نیز دستگاه‌هایی هستند که برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت ریگ ماینرها با اسیک ماینرها در یک مورد اصلی است. ریگ ماینرها از پردازنده‌های گرافیکی برای پردازش تراکنش‌های بیت کوین استفاده می‌کنند. به زبان ساده شما می‌توانید با ادغام و متصل کردن چند پردازنده گرافیکی در کنار یکدیگر، اقدام به استخراج بیت کوین کنید. معمولا استخراج بیت کوین و آلت کوین‌ها از یک پردازنده گرافیکی (GPU) استفاده نمی‌شود و تقریبا کاری غیرممکن است.

ریگ ماینرها معمولا فضای بسیار کمتری را نسبت به اسیک ماینرها اشغال می‌کنند. بیشتر آنها داخل جعبه‌های کوچک و بخصوصی قرار دارند که به کمک Fan، آن‌ها را خنک می‌کند. ریگ ماینرها معمولا بیش از یک Power یا Psu دارند زیرا مصرف برق اکثر آن‌ها بیش از 1000وات است؛ ناگفته نماند که این عدد فرضی بوده و مصرف برق ریگ ماینرها بسته به تعداد کارت گرافیک موجود و نوع کارت کارت گرافیگی که استفاده می‌شود دارد.

ریگ ماینر

از آنجا که ریگ ماینر‌ها معمولا به شکل دستی ساخته می‌شوند، قیمت آن‌ها براساس کرات گرافیک‌های (GPU) به کار رفته در آن تعریف می‌شود. بنابراین برای خرید یک ماینر که قبلا ساخته شده باید قیمت آن را به صورت توافقی معامله کنید. توجه داشته باشید که امروزه کلاهبرداری‌های زیادی در خرید و فروش کلیه ماینرها انجام می‌شود و برای خرید هرگونه ماینر حتما از صحت سلامت دستگاه‌های موجود اطمینان حاصل کنید. استخراج بیت کوین در کشور ایران قوانین مخصوص به خود را دارد.

در ادامه مقاله تمامی شرایط استخراج ارز‌های دیجیتال و عواما موثر بر قیمت ماینر بیت کوین توضیح داده شده است. به طور کلی مهم‌ترین عامل برای تعیین قیمت یک ماینر قدرت یا هش ریت آن است اما به غیر از این مورد، عوامل دیگری نیز تعیین کننده قیمت ماینر مورد نظر هستند.

 

عوامل تعیین کننده قیمت ماینر بیت کوین

 درست است که عواملی مانند تحریم‌ها و قوانین دیگر یک کشور در قیمت ماینر موجود تاثیر گذار است، اما تمامی این موارد به عنوان عوامل جانبی شناخته شده و عواملی اصلی تعیین کننده قیمت نهایی یک ماینر هستند.

همانطور که بالاتر توضیح داده شد، مهم‌ترین عامل قدرت پردازش دستگاه یا به اصطلاح هش ریت است. به زبان ساده‌تر هش ریت تعیین کننده این است که یک دستگاه ماینر به چه میزان می‌تواند بیت کوین استخراج کند. هر‌چه قدرت پردازش یک ماینر بیشتر باشد بیت کوین بیشتری استخراج می‌کند. به غیر از هش ریت عوامل دیگری تعیین کننده قیمت ماینر بیت کوین هستند که یکی از پراهمیت‌ترین آن‌ها میزان مصرف برق دستگاه است.

در کشورهایی که از هزینه برق بالایی برخوردارند، دستگاه‌های استخراج پرمصرف بسیار ارزان‌تر هستند. یکی از عوامل مهم دیگر که می‌تواند باعث کاهش مصرف برق این دستگاه‌ها شود، استفاده از خنک کننده‌های آیس در ازای فن‌های مرسوم ماینرها است. این موضوع می‌تواند باعث کاهش نویز دستگاه‌های ماینر شود.

 

سختی شبکه و قیمت ماینر بیت کوین

سختی شبکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در تحلیل آنچین است. این شاخص نشان می‌دهد هرچه رقابت بین ماینرها برای استخراج بیت کوین بیشتر شود ماینرها برای استخراج به قدرت بیشتری احتیاج دارند. زمانی که سختی شبکه بالاتر می‌رود قیمت بیت استخراج بیت کوین  سود ماینرها نیز کاهش می‌یابد. در واقع به‌ دلیل فزایش تعداد دستگاه‌های استخراج جدید، قدرت پردازش لازم برای شبکه بیشتر شده و سختی هم افزایش می‌یابد که در نتیجه بازدهی سود دستگاه‌های استخراج قدیمی تر بسیار کم تر می‌شود و قیمتشان سقوط می‌کند.

 

سایز و اندازه ماینر بیت کوین

با پیشرفت صنعت تکنولوژی و تمایل انسان‌ها به کوچک‌تر شدن کلیه وسایل، ماینرها نیز از این مورد مستثنی نبوده و جامع بیشتر به دنبال ماینرهای کوچک‌تر است. هر چه سایز و اندازه یک ماینر کوچک تر باشد حمل و نقل آن نیز آسان‌تر شده و قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

اندازه ماینرهای بیت کوین

 

شرکت و برند تولیدکننده ماینر بیت کوین 

همانطور که برای خرید یک گوشی یا کامپیوتر نام و اعتبار برند برایتان مهم خواهد بود، در هنگام خرید ماینر نیز باید از اصالت و اعتبار برند تولید‌کننده اطمینان حاصل کنید. داشتن سابقه کاری خوب توسط برند تولید‌کننده یکی از مهم‌ترین عوامل برای اطمینان پیدا کردن از خرید ماینر مورد نظر است. از معروف‌ترین شرکت‌‌هایی که در این صنعت ثابت شده و شناخته شده هستند می‌توان به شرکت Bitmain  و شرکت MicroBt  اشاره کرد. این دو شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها از بالاترین اعتبار برخوردار هستند. ماینرهای AntMiner و WhatsMiner از ماینرهای معروف این شرکت هستند.

 Bitmain شرکت

 

آکبند یا کارکرده بودن ماینر بیت کوین

یکی از مهم‌ترین عوامل دیگر برای تعیین قیمت ماینر بیت کوین تعیین آکبند بودن یا کارکرده بودن آن است. هر چه یک دستگاه کمتر استفاده شده باشد طبیعی است که از سلامت بیشتری برخوردار است و در نهایت قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

ماینرهایی که آکبند نیستند اما مدت کمی فعالیت داشتند می‌توانند از لحاظ قیمتی بالاترین ارزش خرید را داشته و بازدهی مناسبی برای مصرف کننده داشته باشند. توجه داشته باشید که برای خرید این مدل ماینرها حتما قبل از خرید از صحت و سلامت دستگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید. توجه داشته باشید که بعد از خرید ماینر حتما اطلاعات جعبه دستگاه را کامل مطالعه کنید تا از شیوه نگهداری دستگاه و موارد مهم دیگر آگاه باشید. مواردی دیگر هستند که بسته به وضعیت استخراج ارزدیجیتال در ایران هستند و در قیمت ماینر بیت کوین تاثیر دارند. در ادامه مقاله به کلیه این موارد اشاره شده است.

 

لیست قیمت پر سودترین ماینرهای بیت کوین (آبان 1402)

یکی از اصلی‌ترین معیارهای انتخاب ماینر مناسب میزان سوددهی آن است. در جدول زیر چند نمونه از پرسودترین ماینرهای بیت کوین را قرار دادیم. البته به دلیل نوساناتنرخ ارز در بازار و تغییر میزان تقاضا برای هر دستگاه، ممکن است قیمت‌های موجود متغیر باشند.

وضعیت دستگاه

قیمت به تومان

نام ماینر

آکبند

 99,750,000 تومان به بالا

Bitmain Antminer S۱۹ Pro

آکبند

85,901,599 تومان به بالا 

MicroBT Whatsminer M30S++

آکبند

      68,000,000 تومان

Canaan Avalonminer ۱۲۴۶

 

آکبند

تومان  73,500,000 تومان

Bitmain Antminer T۱۹

 

آکبند

تومان 44,100,000 تومان

+Bitmain Antminer S۱۷

 

 

لیست قیمت ماینرهای خانگی بیت کوین (آبان 1402)

شاید شما نیز مانند خیلی از کاربران به دنبال ماینرهای خانگی بیت کوین باشید. در جدول زیر چند نمونه از پرتقاضاترین ماینرهای خانگی بیت کوین را قرا دادیم. توجه داشته باشید به دلیل توضیحاتی کعه پیشتر عرض کردیم قیمت‌ها متغیر هستند.

وضعیت دستگاه قیمت به تومان نام ماینر
آکبند  13,000,000 تومان Whatsminer M21 28Th
آکبند 13,300,000 تومان innosilicon T2Th 37th
آکبند 39,900,000 تومان Whatsminer M32 64th
آکبند 32,800,000 تومان M32S 60Th 
آکبند 30,900,00 تومان M32S 62Th

وضعیت استخراج ارز دیجیتال در ایران

استخراج بیت کوین در ایران قوانین مخصوص به خود را دارد. همانطور که بالاتر گفته شد، قیمت ماینر بیت کوین در ایران شرایط بخصوصی دارد. تا سال 98 فعالیت ماینینگ به شکل آزادانه انجام می‌شد و ماینرهای ایرانی با قدرت زیادی در این صنعت فعالیت داشتند. اما از تاریخ خرداد 98 به بعد محدودیت‌هایی آغاز شد. چندین مزرعه استخراج توقیف شد و بسیاری از فعلان با جرائم سنگین رو‌ به رو شدند.

در اواسط مرداد 98 مصوبه استخراج تصویب شد و این کار را به عنوان یک فعالیت قانونی شناختند. از آن به بعد مهم‌ترین شرط استخراج این بود که ماینرها از وزارت صنعت و معدن مجوز لازم را دریافت کنند. ناگفته نماند که ماینینگ با برق کشاورزی، خانگی، تجاری و صنعتی ممنوع اعلام شد. البته که در پاراگراف‌های بعدی به دلایل این ممنوعیت‌ها اشاره کرده‌ایم.

ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال

 

دلیل ممنوعیت استخراج ارزدیجیتال در برخی کشورها

از مهم‌ترین دلایل ممنوع شدن استخراج،، کلاهبرداری و سواستفاده‌هایی بود که در مصرف برق می‌شد. به زبان ساده‌تر، در هر کشوری میزان تخصیص برق برای هر کسب و کار و فعالیت دیگری به صورت ماهیانه و سالیانه محاسبه می‌شود. و از آنجا که قیمت قبوض ماهیانه برق‌هایی مانند کشاورزی کمتر از برق معمولی است، عده‌ای از این قضیه سواستفاده کرده و به بهانه فعالیت‌های کشاورزی اقدام به استخراج بیت کوین می‌کردند.

ناگفته نماند که امروزه در اکثر کشور‌هایی که صنعت استخراج را به رسمیت می‌شناسند، برق بالای ماینرها موجب شده تا از آن‌ها مالیات دریافت شود.

 

خرید ماینر بیت کوین در ایران صرفه خرید دارد؟

در این مقاله متوجه شدیم که خرید ماینر بیت کوین مزایا و معایب خود را دارد. با این حال درصورتی که امکانات اولیه مانند مجوزهای لازم و ... را دارید می‌توانید اقدام به فعالیت در صنعت استخراج کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر ماین ارز کاسپا و بیت کوین بیشترین محبوبیت را در صنعت استخراج دارند. ناگفته نماند که امروزه عده‌ای به بهانه کلاهبرداری به شما حرف‌هایی از استخراج ترون یا دیگر ارزهایی که قابل استخراج نیست می‌زنند. در نظر داشته باشید که استخراج این دسته از ارزها غیرممکن بوده و تنها ارزهایی که از مکانیزم اجماع اثبات‌ کار بهره برده قابلیت استخراج کردن را دارند. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۰:۴۴
رحمان کرمی
خریدار دستگاه ماینر با برق خانگی ضمنا بالاترین قیمت وپایین ترین قیمت؟
پاسخ
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۰۵:۱۴
بهمنیار
با سپاس جالب بود .چند سوال مطرح است : برای داشتن ماینر مجوز الزامیست ؟ آیا استفاده از برق تولید پانل خورشیدی صرف اقتصادی دارد و برای نهاد مجوز دهنده توجیه پذیر است ؟ اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشوم .
پاسخ