جستجو در بیتفا
  • شرایط استخراج ارز دیجیتال با موبایل 
  • استخراج ارز دیجیتال با سیستم عامل Android
  • استخراج ارز دیجیتال با سیستم عامل IOS
  • معرفی برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال با موبایل
  • برنامه Miner Gate Mobile
  • برنامه Crypto Miner
  • حملات CryptoJacking چیست؟
  • استخراج ارز دیجیتال با موبایل سودآور است؟
  • آینده استخراج ارز دیجیتال با موبایل
استخراج ارز دیجیتال با موبایل

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
۸ دقیقه
۳
۶۸۱
توسط :
کامیار جعفریان

این روزها اکثر مردم به فکر داشتن منبع درآمد دوم و درآمد‌های دلاری هستند. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای داشتن درآمد دلاری استخراج ارز دیجیتال با موبایل است. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ آیا استخراج ارز دیجیتال با موبایل عملی و انجام شدنی است؟ کدام سیستم عامل‌ها توانایی انجام این کار را دارند و برای استخراج با موبایل از چه برنامه‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

 

شرایط استخراج ارز دیجیتال با موبایل 

فرایند استخراج با موبایل تنها از طریق دو سیستم عامل Android و IOS  قابل انجام است. به طور کلی روش استخراج از طریق موبایل را Mobile Crypto Mining می‌گویند. این روش طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. برای انجام این کار احتیاج به داشتن اسمارت‌ فون یا تلفن‌های هوشمند دارید و با گوشی‌های قدیمی انجام این کار غیرممکن است. برای استخراج ارزدیجیتال با موبایل احتیاج به داشتن اینترنت قوی و پرسرعت دارید. ناگفته نماند که اینترنت شما باید به صورت پایدار و همیشگی فعال باشد. به طور کلی استخراج ارز دیجیتال با گوشی به دو روش انفرادی و اشتراکی انجام می‌شود و کاربران می‌توانند به دلخواه خود از هر دو این روش‌ها استفاده کنند. در ادامه مقاله هر دو روش استخراج با سیستم‌ عامل‌های Android و IOS را توضیح خواهیم داد.

استخراج ارز دیجیتال با موبایل

 

قبل از بررسی روش‌های استخراج باید نکته‌ای را در نظر گرفت که بسیار حائز اهمیت است. زمانی که شما مشغول به استخراج ارز دیجیتال با گوشی و یک تلفن هوشمند هستید، دستگاه شما به عنوان یک Node یا ماینر در شبکه شناخته می‌شود. یعنی سیستم سخت افزاری تلفن همراه شما مشغول پردازش تراکنش‌ها در شبکه‌ خواهد شد و در ازای این پردازش‌ها پاداش دریافت خواهد کرد. طبیعی است، هنگامی که یک سیستم سخت افزاری تلفن همراه، مشغول پردازش بیش از ظرفیت تعریف شده خود شود، رو به فرسودگی و ضعیف شدن برود. حتی احتمال دارد که تلفن همراه به طور کامل از کار بیافتد!

به زبان ساده‌تر پردازنده‌های تلفن همراه شما مشغول به رقابت با ماینرهایی هستند که تنها برای استخراج ارز دیجیتال ساخته شده و قدرت پردازش بسیار بالاتری دارند. قدرت پردازش بروز‌ترین اسمارت فون‌ها در مقابل قدرت پردازش یک ماینر معمولی، مانند قطره‌ای آب در برابر دریاست! با وجود تمامی خطرات اعلام شده، عده‌ای همچنان تمایل به استخراج ارز دیجیتال با گوشی دارند.

 

استخراج ارز دیجیتال با سیستم عامل Android

کاربران سیستم عامل Android می‌توانند به شکل مستقیم و انفرادی به استخرهای تایید شده استخراج متصل شوند. این کاربران با اشتراک گذاری پردازنده‌های سیستم‌ عامل خود در استخر مربوطه، اقدام به ماینینگ یا استخراج می‌کنند. از معروف‌ترین استخر‌های استخراج حال حاضر می‌توان به AntPool , F2Pool و ViaBtc اشاره کرد.

در صورتی که کاربران تمایل به استخراج از این روش را نداشته باشند، می‌توانند از اپلیکیشن‌های مربوط برای استخراج استفاده کنند. در اکثر این اپلیکیشن‌ها فرایند استخراج به شکل مشترک انجام خواهد شد. به زبان ساده، به کمک این برنامه‌ها کاربران می‌توانند قدرت پردازش پردازنده‌های خود را با یکدیگر اشتراک‌گذاری کنند و باعث ایجاد یک قدرت پردازنده با هش ریت بالاتر شوند. سپس سودی که به اپلیکیشن تعلق خواهد گرفت بین مشارکت‌کنندگان تقسیم‌بندی خواهد شد. از اپلیکیشن‌های معروف در این زمینه می‌توان به Bitcoin Miner و Miner Gate Mobile  اشاره کرد. ما در ادامه مقاله به معرفی کامل این اپلیکیشن‌ها پرداخته‌ایم.

 برای استخراج ارز دجیتال MinerGate نرم افزار

 

استخراج ارز دیجیتال با سیستم عامل IOS

داده‌های آماری نشان می‌دهد که بیشتر افرادی که از سیستم‌ عامل‌های IOS برای استخراج بیت کوین استفاده کرده‌اند، معمولا این کار را با استفاده از اپلیکیشن‌های استخراج انجام داده‌اند. به طور کلی استخراج بیت کوین با موبایل در هر دو سیستم عامل تعریف شده، مانند یکدیگر است و تفاوت چندانی ندارد. از آنجا که استخراج ارز دیجیتال با گوشی‌ Apple باعث کاهش عمر و سلامت باطری گوشی‌ها می‌شود، این شرکت بعد از مدت کوتاهی کلیه اپلیکیشن‌هایی که در این صنعت مشغول بودند را ممنوع اعلام کرد. در نظر داشته باشید ما به هیچ عنوان استخراج رمز ارزها با گوشی را پیشنهاد نمی‌کنیم!

ناگفته نماند که استخراج ارز دیجیتال با گوشی معایب دیگری نیز در بر دارد که مهم‌ترین آن‌ها حملات سایبری با روش CryptoJacking است. در ادامه مقاله به این نوع حملات خواهیم پرداخت.

معرفی برنامه‌های استخراج ارز دیجیتال با موبایل

به طور کلی برنامه‌های زیادی برای استخراج ارز دیجیتال با موببایل وجود دارند؛ اما همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره شد اکثر آن‌ها غیر کاربردی بوده و موجب از دست رفتن قدرت پردازنده تلفن همراه شما خواهند شد. در این مقاله به معرفی چند نمونه از معروف‌ترین اپلیکیش‌ها برای استخراج ارز دیجیتال با گوشی پرداخته‌ایم تا با نحوه کار آن‌ها آشنایی بیشتر پیدا کنید. توجه داشته باشید که ضرر تمامی این برنامه‌ها از سود آن‌ها بیشتر بوده و سعی کنید از این برنامه‌ها استفاده نکنید. 

برنامه Miner Gate Mobile

برنامه Miner Gate Mobile یکی از معروف‌ترین اپلیکشن‌ها برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل است. مزیت این برنامه نسبت به رقیبان خود داشتن قابلیت استخراج ارز دیجیتال ابری در کنار استخراج معمولی است. هنگامی که وارد این برنامه می‌شوید دو گزینه استخراج با موبایل و استخراج ابری یا Cloud Minng برای شما فراهم می‌شود. اگر از گزینه اول استفاده کنیدبرنامه از قدرت پردازنده گوشی شما برای استخراج استفاده خواهد کرد و اگر از گزینه دوم استفاده کنید می‌توانید بدون استفاده از پردازنده و با خرید اشتراک اقدام به استفاده از Serverهای سایت Miner Gate برای استخراج کنید.

از ویژگی‌های دیگر این برنامه می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های بیت کوین، فنتوم، دش کوین و بایت کوین اشاره کرد. در صورتی که قصد استخراج ارز دیجیتال با گوشی و با استفاده از این برنامه را داشته باشید اپلیکیشن امکانی را برای شما فراهم می‌شازد تا در زمانی که شارژ کمتر و یا حجم اینترنت کمتری دارید استخراج شما متوقف شده یا سرعت آن کمتر شود.

 

برنامه Crypto Miner

یکی دیگر از برنامه‌های منتخب در زمینه استخراج ارز دیجیتال با موبایل برنامه Crypto Miner است. این برنامه نیز تنها از شبکه بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند و از ارزهای لایت کوین، مونرو و چند ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که برای استفاده از قابلیت استخراج ارزهای دیگر باید حتما مبلغ کمی را در ابتدا به سایت پرداخت کنید. ناگفته نماند که به تازگی نسخه اصلی این برنامه سخت تر یافت می‌شود و احتمالا این برنامه قصد بروز‌رسانی یا Rebranding خود را داشته باشد. در حال حاضر اسم‌های مشابه مانند Crypto mining و ... در Google Play Store و App Store یافت می‌شوند که بهتر است به هیچ کدام اعتماد نکنید. اگر قصد استفاده از این برنامه را دارید بهتر است صبر داشته باشید تا نسخه اصلی آن به صورت عمومی مشخص شود.

اپلیکیشن‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که روز به روز در حال بیشتر شدن و ارائه ویژگی‌های متفاوت هستند. به طور مثال بسیاری از این برنامه‌ها امکانی را فراهم کرند تا شما بتوانید تعداد پردازنده‌های خود را برای استخراج مشحص کنید. امکان جدید دیگری نیز برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل توسط این برنامه‌ها فراهم شده است. شما با قابلیت‌های جدید می‌توانید نزدیک‌ترین سرور برای استخراج با استفاده سیستم Cloud Mining پیدا کرده و شروع به استخراج کنید. از برنامه‌های دیگر که این ویژگی‌ها را فراهم کرده‌اند می‌توان به PI Network, Bitcoin Miner, Storm Gain و Nice Hash اشاره کرد.

 

حملات CryptoJacking چیست؟

کریپتوجکینگ (CryptoJacking) نوعی از جرائم سایبری در بازار رمزارزهاست که سودجویان با این روش قدرت پردازش سیستم‌های پردازنده شما را سرقت می‌کنند. سودجویان با این روش قدرت پردازشی دستگاه شما را برداشته و اقدام به استخراج شخصی می‌کنند. کریپتوجکینگ نوعی جرم در فضای بازار رمزارزها محسوب می‌شود؛ با این حمله سیستم شما دیگر فرایند استخراج را به شکل کارآمد انجام نداده و در نتیجه سود قابل توجهی به شما تعلق نمی‌گیرد. کریپتوجکینگ تنها یکی از روش‌های کلاهبرداری در صنعت استخراج است.

در برخی از برنامه‌های استخراج با گوشی، شاهد چنین سواستفاده‌هایی هستیم.

کریپتوجکینگ

روش‌های دیگر مانند وعده دادن برای استخراج ارزهایی که غیر قابل استخراج نیز وجود دارد که سودجویان از آن سواستفاده می‌کنند. به طور مثال استخراج ارز ترون کاری انجام نشدنی است زیرا شبکه ترون از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) استفاده نمی‌کند.

 

استخراج ارز دیجیتال با موبایل سودآور است؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، شاید استخراج ارز دیجیتال با گوشی به صورت کتبی یا نوشتاری کاری ممکن باشد؛ اما واقعیت این است که رقابت روز افزون ماینرها با یکدیگر و افزایش شدید سختی شبکه در بلاکچین‌های قدرتمند، استخراج ارز دیجیتال با موبایل کاری غیرممکن است. اقدام به انجام این کار تنها باعث آسیب رسانی به پردازنده‌های گوشی شما خواهد شد. استخراج ارز بیت کوین با گوشی یکی از پرطرفدار‌ترین روش‌ها در صنعت استخراج محسوب می‌شود؛ اما حال سطح دانش خود را ارتقا داده و متوجه آن شدیم که انجام چنین کاری نیز غیرممکن خواهد بود.

 البته توجه داشته باشید که استخراج ارزدیجیتال با گوشی و به شکل استیکینگ امری ممکن و منطقی خواهد بود! بیتفا در ادامه مقاله به آینده صنعت استخراج با موبایل اشاره داشته است.

با بالا‌تر رفتن رقابت بین ماینرها در شبکه، قدرت استخراج آن‌ها نیز افزایش بدون وقفه خواهد داشت و تمامی مزرعه‌های ماینینگ و ماینرها به فکر ارتقا سیستم‌های خود برای استخراج بیشتر خواهند بود. بنابراین حتی اگر یک گوشی بتواند ارز دیجیتال استخراج کند، پاداش دریافتی او نسبت به رقیبان بسیار ناچیز خواهد بود. علاوه بر آن ریسک‌های خرابی گوشی، حملات سایبری و فریب‌های کریپتویی همیشه همراه آن خواهد بود. به صرفه‌ترین راه برای استخراج ارزدیجیتال در دنیا استفاده از ماینر‌هایی است که قدرت پردازش خوبی دارند. امروزه اکثر ماینرها به فکر ماین ارز کاسپا و استخراج بیت کوین هستند.

 

آینده استخراج ارز دیجیتال با موبایل

با پیشرفت صنعت ارزهای دیجیتال در دنیا بسیاری از شبکه‌های بلاکچینی تصمیم به تغییر مکانیزم اجماع خود ار روش اثبات کار به روش اثبات سهام (POS) افتاده‌اند. این ایده باعث می‌شود که در آینده بسیار نزدیک اکثر دستگاه‌های ماینر از میان بروند و تنها با روش‌هایی مانند Stake کردن بتوان بدون نیاز به توان پردازشی اقدام به استخراج کرد.

اگر چه ممکن است این تغییر مکانیزم در ابتدا باعث تمرکزدایی بیشتر برخی شبکه‌ها شود. اما راه‌حل‌هایی نیز برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده است. شبکه اتریوم از اولین بلاکچین‌های قدرتمند در دنیا محسوب می‌شود که مکانیزم اجماع خود را از  اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تغییر داده است. ویتالیک بوترین (خالق شبکه اتریوم) در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که بلاکچین اتریوم درآینده به قدرتی دست خواهد یافت که درآن حتی یک تلفن همراه می‌تواند به عنوان یک Node یا Validator در شبکه شناخته شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد